^Na górę
  
  
  
Get Adobe Flash player

Licznik odwiedzin

90339
DzisiajDzisiaj8
WczorajWczoraj93
W tym tygodniuW tym tygodniu101
W tym miesiącuW tym miesiącu1904
Od początkuOd początku90339

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze gr VI

Treści programowe:

Przyroda

·    poznawanie, w sposób bezpośredni (zoo) lub pośredni (filmy, albumy), zwierząt z innych stref klimatycznych (zwierzęta egzotyczne)

·    wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych.

·    poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm)

·    obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni (zdjęcia, obrazki, filmy), łąki wiosną; zwracanie uwagi na rośliny i zwierzęta tam żyjące

·    poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin

·    wyjaśnianie pojęć: ptaki, ssaki, owady.

·    zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.

·    poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa:

-   wskazywanie kontynentów, oceanów, mórz

zabawy z globusem, np. zabawa Palcem po świecie.

 

Procesy poznawcze

·    rozwiązywanie zagadek, rebusów

·    układanie zagadek

·    porównywanie wyglądu przedmiotów, zwierząt, roślin.

·    ocenianie wartości logicznej zdań (zdania prawdziwe, zdania fałszywe)

·    tworzenie uogólnień do podanych nazw przedmiotów, roślin, zwierząt.

·    powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek

·    zapamiętywanie informacji po to, żeby móc je kiedyś wykorzystać.

·    skupianie uwagi na osobach, przedmiotach, obrazkach, wyjaśnieniach, treściach przedstawianych wierszy, opowiadań

·    dłuższe skupianie uwagi na wykonywanych ćwiczeniach, zadaniach, pracach plastycznych.

Początkowa nauka czytania i pisania

·    wyodrębnianie ze słów głosek: w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.

·    czytanie całościowe wyrazów – nazw obrazków (lub równoważników zdań).

·    odczytywanie stosownych oznaczeń i symboli.

·    rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach (np. z zastosowaniem klamerek, spinaczy) oraz poprzez podejmowanie działalności plastycznej

·    odróżnianie druku od pisma

·    wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych

 

Elementy matematyki

·    posługiwanie się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym

·    tworzenie kolekcji, porządkowanie elementów według jednej cechy: najpierw te, które widzimy – kolor, wielkość, kształt, grubość, a potem według niewidocznych cech, np. przeznaczenia, smaku

·    klasyfikowanie tych samych obiektów wielokrotnie, każdorazowo według innych cech.

·    dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy.

wykorzystywanie orientacji przestrzennej w grach i zabawach ruchowych.

 

Aktywność ruchowa

·       uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych.

 

Działalność plastyczna

wycinanie, wydzieranie, składanie papieru.

 

Rozwój fizyczny

·    ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku.

·    dbanie o estetykę prac plastycznych i otoczenia, w którym powstają.

·    rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw.

·    nazywanie pokarmów koniecznych do utrzymania zdrowia

W świecie sztuki – muzyka

·    reagowanie ruchem na zmiany tempa, dynamiki utworu oraz wysokości dźwięków (dźwięki wysokie, średnie, niskie).

 

PoznajemyPrawa Dziecka

 

Mam prawo… poznać moją i najbliższą okolicę-

 

 

Copyright © 2015. Przedszkole Samorządowe w Kobierzycach